HĂ€lsan och jag 💕

Det hĂ€r bloggen handlar om min viktresa och jag kommer lĂ€gga ut recept pĂ„ sĂ„nt som jag tycker Ă€r gott och som funkar för min viktnedgĂ„ng ..och Ă€ven lite lĂ€nkar som jag finner intressantađŸ€“ Önskar er en jĂ€ttebra dag! ☀❀☀

Sesamrutor

Publicerad 2015-03-31 16:30:00 i Recept,

 
 12 bitar
 
1 dl bovetemjöl
1 dl majsmjöl
1,5 dl solroskÀrnor ( mixat till mjöl )
2 msk sesamfrö
1 msk krossat linfrö
0,5 tsk salt 
0,5 dl olja
2 dl kokande vatten 
 
HÀll i alla torra ingredienser och blanda * HÀll i olja och vatten och rör om *
*LÀgg smeten pÄ ett bakplÄtspapper och ett till över smeten *Kavla ut och nÀr du fÄtt en storlek 22*37 ca
sÄ strör du pÄ sesamfrö * lÀgg pÄ bakplÄtspapperet igen och kavla in sesamfröna lite lÀtt.
*Dra bort pappret och sporra / skÀr ut önskad storlek pÄ rutor *grÀdda 50 min - 1 timme  
150 grader 
 

Liknande inlÀgg

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela